Nekünk is volt ilyen. Mostanra minen IP tartományunk átesett ezen, többször is. Hol csak valamelyik MS e-mail tartományra, hol egyikre sem vett el levelet a címeinkről. Persze akkor is látszólag minden ok nélkül. Összes SMTP és DNS elvárás rendben, RBL-en sehol egy címünk sem.
Minden esetben az IP cím/tartomány kérelmező űrlapon keresztül lejelentettük (elsőre IP címet, aztán inkább mindig az egész tartományt), és akkor nagyjából 1 nap alatt megoldódott (visszajelzés nuku, csak elkeztek menni oda is a levelek). Sajna nem tudom felidézni, pontosan melyik volt az a sokból, de valószínű amennyit variálnak, már nem úgy hívják, vagy nem azon a linmken van, mint egy éve.
Ez megismétlődött már legalább kétszer két év alatt (nem pont éves ütemben). Várom is, hogy mikor múlik el megint...
A DMARC-nek ehhez semmi köze. Az SPF hiányát már az MS sem viseli jól (ahogy a Google sem), de arra van külön hibaüzenet.
Leginkább az a baj, hogy a 3rd party szolgáltatók ilyen módon ellehetetlenítésével próbálják időről-időre beterelni magukhoz az ügyfeleket, hogy "lám, nálunk soha nincs ilyen probléma"... Semmi másról nem szólhat az, hogy időről időre feltesznek küldő IP tartományokat ilyen listára, amiről simán, online form-os kérésre le is vesznek - persze 2-3 nap szolgáltatási gond után, amikor magyarázkodhatunk.