( Csigaa | 2006. 12. 16., szo – 20:21 )

Elnézést, rosszul fogalmaztam.
Az összes Linuxra is megjelent _kereskedelmi_ játék, ami ugye a gamerek fő fogyasztási/warezolási cikke...

Na meg lássuk be, szabadidőben összedobva annyira nem lehet "versenyképes" játékot készíteni, nézzük miért:
RPG: itt nem a grafika a lényeg (vagy de, ld Fable, Oblivion, tényleg szép, de szerintem fölösleges), hanem az összetettség, történet, ötlet -> lehet nyílt forrásút is csinálni, de egy fizetett tervezőgárda gyorsabban és jobban dolgozik, valljuk be.
Autós kategória: a "trendi" az igazi autók (és pornószínésznők) licenszelése. Nincs ingyen.
Sport: á la EA games, igazi nevek/tárgyak licenszelése, ld eggyel feljebb. Budaörs SC nélkül a gamerek a címét se olvassák el, nem hogy megnézik mi az.
FPS: az ID megnyitotta a régebbi játékai kódját. Azok nélkül ez a kategória se tartana itt nyílt forrású fronton, attól félek.

Logika, ügyességi: ezek viszonylag könnyen, gyorsan megoldhatók, és itt is vannak a legsikeresebb szabad játékok (ld Enigma, Frozen Bubble).

Miért csak a szabadidőről beszélek? Az ötlet nincs ingyen, egy igényesen kidolgozott történet vagy grafika teljesen jogosan ér valamilyen díjat (nem mint a levédetett duplakatt vagy plüssmajom-táska), ugyanúgy, mint egy regény vagy egy festmény.
És ebben a kategóriában nagyon kevesen vannak akik ezt köztulajdonba (vagy valamilyen korlátozó licensz alatt közhasználatra) bocsátják, mivel ennek abszolút értéke van, nem úgy mint az "összedobtam magamnak x célra egy programot, én tudom mire használni, más nem biztos, csináljatok vele amit akartok" alapelv, amiből EREDETILEG kiindult a nyílt forrású szoftver fogalma (még RMS és a GPL előtt).