Ott a pont - nézze meg a tulaj, hogy mennyi idő nulláról fullra tölteni, és akkora időablakban kapcsolja be maximális teljesítményen a töltőt. Ez adja a legkevesebb hibalehetőséget.
Ha nagyon akar trükközni, akkor éjjelre max, nappalra meg jelentősen visszavett teljesítménnyel dolgozhasson a töltő.
A töltők ilyen szabályozhatósága jó dolog - kérdés, hogy a teljes rendszer (töltő, autó) hogyan tolerálja ezt a lefelé léptetést, illetve hogyan, milyen feltételek mellett fogja feljebb vinni a töltő által felvehető áramot? Mennyi ideig kell minimum fennállnia a töltőáram megemelését lehetővé tévő feltételeknek? Mennyi lehet a minimális időtartam, aminek el kell telnie két módosítás között? Milyen áramlépcsőkkel lehet számolni felfelé és lefelé?
A többi nagyfogyasztó között van-e olyan, ami szakaszos üzemben dolgozik (pl. villanytűzhely, elektromos sütő...)? Ennek milyen időállandói vannak (mennyi időre kapcsol be, illetve ki)? Szerencsére ahogy tanult kolléga is említette, nem gond, ha időszakosan a névleges áramnál többet vesznek fel a berendezések, de erre üzemszerű működést alapozni nem igazán célszerű.