( horvatha | 2023. 01. 09., h – 11:19 )

"Tehát, ha jól értem, nem zárod ki, hogy valamikor a jövőben az AI átveheti a tanárok szerepét?"

Nagyrészt igen. De ettől nagyon messze vagyunk. És amit átvehet, azt vegye is át, az ember meg keressen magának olyan foglalkozást, amit nem tud átvenni a gép.

Lesz mindig kivétel. Pl. amikor a gyerek "lelkével" kell törődni, amikor meg kell érteni, mi is akadályozza őt abban, hogy az amúgy jól strukturált, érthető anyagot megtanulja, az biztos embert kíván. Tudom, hogy ez a mai tömegoktatás keretei közt ritkán valósul meg, de ez abból fakad, hogy kevés tanárral akarnak sok diákot oktatni. Azért az ismerősi körömben sok tanár van, aki ilyen körülmények közt is megteszi, amit meg tud. És sok csapnivaló, botrányos idióta is, aki tojik a gyerekre. 

De az igazán kreatív tevékenységek tanítása sem lesz gépesíthető. És most nemcsak művészetet értek kreatív dolog alatt, hanem mérnöki vagy informatikusi alkotó, ötleten alapuló tevékenységet.

"Így csak annyit arra, hogy lennének sztorijaim :D" Nekem is, hidd el. Sok alkalmatlan ember van a tanári pályán, köztük nálunk is. De messze nem az összes vagy még azt se mondanám, hogy a többségük rossz,  felesleges stb, mint egyesek itt egyoldalúan állítják. Hivatalból olvasom az oktatók hallgatók általi anoním véleményezését. A veszélyesnek tűnőknek utána is megyünk. Egy részük igaznak bizonyul. De a rossz példák mellett számtalan igen pozitív is van, csak azokat nem verik nagydobra. Annak nincs hírértéke.

Nem állítom, hogy minden rendben, de itt sokan (részben Te is) egybemosták egy masszává a tanárok halmazát és az egészet minősítették katasztrofálisnak. Ez azért nem igaz.