Nem tudom, hogy ez megfelelő irány e. De már előre féltem az unokáimat szoftverek által vezérelt oktatástól, mert ők nem fogják tudni kikerülni.
A tanárokat AI-vel helyettesíteni elég "ösztönzőnek" tűnik a fiskális gondolkodás szempontjából, de a tanulók AI általi ösztönzöttsége elég durván alakulhat. Mert egy vagy akár több algoritmusnak kitenni a gyerekeket, a "megtanulás szempontjából" nagyon rossz végeredményeket szülhet.
Saját tapasztalat, piszkosul hervasztó tud lenni, amikor az ismételt hibapontok miatt reménytelen a vizsgafeladat hibák nélküli megoldása. Akár százszor ismételed egymás után, elölről kezdve. (A második ötven után már az "idegbe jövés" miatt is hibázni fogsz.) Egyszerűen nem tudod teljesíteni azokat a feltételeket, amelyeket egy "gép" támaszt veled szemben. Embernek hibázni a legkülönfélébb okok miatt lehet. - Gondoljunk csak a programozás gyártotta bug-okra. Olyan nincs, hogy gondolkodó ember ne hibázzon. Hát még ha nem gondolkodó! - De a legegyszerűbb beviteli interfészek kezelési hibájából is születhetnek rossz válaszok.
A hibaokok közül csak egyetlen egy, hogy nem tanultad meg. De a "tanuló AI"-nek, az csak minősítgetés és finomkodások nélküli hiba. A jó tanár tudja finoman ellensúlyozni, akár az ismételt felkészületlenséget is, elhitetni akár a "hülyegyerekkel" hogy van esélye, érdemes tanulnia, küzdenie a tudás megszerzéséért.., óráról-órára.
A gép viszont örömmel kiszelektálja a "motiválatlan hülyéket", ahelyett, hogy megpróbálná "megmenteni", motiválttá tenni. Végül is emberekről van szó! (A kicsit is gyengébb képességűek egy idő után lesz*rják a hibapont nélkül nem teljesíthető számonkéréseket. Egyébként ez a rossz tanárokra is igaz. Lehet kiváló matematikus elme, de egy osztályból, majd 2-3 tanuló foglya érteni a matekot. A többiek számára már egy éves ilyen stílusú tanári "mutatvány" elhiteti, hogy nincs tovább, "hülyén fognak meghalni". )