Őszintén szólva nem vagyok meggyőződve róla, hogy az AI, akár csak a jelenlegi állapotában is, ne lenne képes többre, mint a lexikális tudás fejlesztésére, számonkérésére (már csak azért sem, mert az kb. egy excel tábla bonyolultságával mérhető össze).
Épp ellenkezőleg, az AI képes (lehet) arra, hogy az egyik gyereket az egyik fajta pedagógiai módszerrel tanítsa, a másikat egy másikkal, hatékonyságtól függően. És persze egy időben az egész osztályt (már ha ennek a fogalomnak így lesz még értelme).
Pl. én sírva kuporodtam a sarokba az olyan tananyagtól, ami a kérdezős módszerre épül (pl. hány amper folyik ekkora feszültségnél akkora ellenállás mellett), sokkal tisztább, szárazabb érzés nekem, ha leírják, hogy ennyi, azért mert ezmegaz. Pont. Nem kell a sallang.
Ugyanakkor annak, akinek a mesélős cucc jön be, annak mesélhet naphosszat,
Akinek meg kell, annak elbábozza a Holt költők társaságát.
Szerintem már most nagyon kevés dolog van, amit ne tudna AI tanítani (bár ez csak tipp), hanem kizárólag csak humán, és majdnem biztos vagyok benne, hogy eddig is csak nagyon kevés humán volt rá képes (legalábbis abból kiindulva, hogy mennyi, a legjobb esetben is átlagos, vagy épp konkrétan kutyaütő tanárom volt).