Mivel az átlagember nem megy minden nap két megyével arrébb, (de még én sem, pedig jóval többet autózom az átlagnál) ezért az i3 tökéletes első autó, az átlagautós mobilitási igényeinek 95%-át lefedi, a fennmaradó 5%-ra (pl. nyári utazáshoz) kellhet egy második autó. (Erre akár megérheti még bérelni is valami nagyobb dögöt.)
Az i3-at az évek során háromféle akkumérettel szerelték, a legutolsó szériába ~ kétszer akkora akkumulátor került, mint az elsőkbe. A legnagyobb, kb. nettó 37kWh-s akkupakk nem-autópályás használat esetén 200+ kilométerre elég egy töltéssel, és nincs olyan vallás vagy szekta, ami megtiltaná a töltést 200km után.
Autópályán kb. 130-150 kilométert bír ki, tehát rendszeres, nagy távolságra utazásra nem célszerű jármű. (Ne vegyél i3-at egyetlen autónak, ha minden héten meglátogatod a 200+ kilométerre lakó rokonokat.) Minden másra viszont remek.
(Vannak még ezek a bohócjárművek, mint a traktor meg a metró, nem is értem, miért gyártják azokat, nem lehet velük leugrani az Adriára a hétvégén!)
Állítólag, a hanyatló nyugaton egyébként jellemzően nem egyetlen autóval akarnak a családok mindent _is_ megoldani.