( Raynes | 2022. 11. 15., k – 22:50 )

Nem tudom, hogy ezt most jópofaságnak szántad, vagy minek. Nem vagyok otthon Tesla ügyileg (és amennyibe kerül, valószínű még évtizedekig sem fog hasonló a kezem között járni, úgyhogy sokat nem vesztek vele), de a nyakam tenném rá, hogy az a mérnökcsapat, aki techonológiaileg egy ilyen önvezető high tech járművet összehoz, azért gondolnak ilyenre, és van erre valami beavatkozási eszköz. Most a kedvetekért nem nézek utána, meg nem fogok Teslából levizsgázni, ha neked van tudomásod róla, hogy valóban nincs rajta ilyen beavatkozási feature, akkor kérnék valami linket róla. Erősen meglepne, mert mostanában, főleg ilyen angolszász területeken extra mértékű polkorrektségre, meg idiótabiztos ultra safety-ségre szoktak rágyúrni, de olyan szinten, hogy az már sokszor agyrém, hogy pont erre ne lenne semmi. Ha meg tényleg nincs ilyen manual override, akkor simán be kéne tiltani ezeket a fajta járműveket a közutakról mindenhol, amíg legalább ilyen szinten a biztonsági funkciókat nem építik bele.

Az a baj, hogy felerészt amúgy is csak találgatni lehet, mert a felvételen nem sok látszik. Eleve még az üveg is sötétített, nem látni, ki vezeti, mivel próbálkozik, még az se biztos, hogy AI, lehet simán kézileg vezették így eleve. Nekem AI hibának tűnik, mert a repesztés közben úgy látszik, hogy próbál azért kacsázni, meg dudálni. Fékezés nyoma valóban nem látszik, az lesz itt a nagy kérdés.