( XMI | 2022. 10. 28., p – 02:16 )

Pl spanyoloknál is van kb TGV-szintű vasút.

Másrészt azért tudnék mesélni arról, hogy Kínában hogy is ment a vonatjegyvásárlás. Ez a hiteligénylési process elég jó példa volt... csak ott társadalmi pontrendszernek hívják. Én még pont azelőtt jártam ott, hogy bevezették volna, nem tudom mennyi esélye volna egy külföldinek bármit elintézni azóta. További vicces dolog, hogy csak Alipay/Unionpay appal lehet fizetni (ami külföldinek nem nagyon lehet, legalábbis az adatok megadása után mindig visszadobta, hogy nem regisztrálhatok). Kp-vel, külföldi bankkártyával nem. (Ok, offline módon, az emberes jegypénztárban lehetséges, hogy tudtam volna fizetni kp-vel, de ott esély nem volt angolul is beszélő embert találni). Az viszont biztos, hogy városi tömegközlekedésre kp-vel csak vonaljegyet tudsz venni, kártyát (amiről minden utazásnál lehúzza az összeget) természetesen csak a Ali/Unionpay-el. Árban nagyon jelentős különbség volt a kettő között.

Ráadásként amikor kinn voltam, a vonatjegy vásárlásra éppen olyan captcha-t vezettek be, amit a helyi kínai kollégáim is sokadik próbálkozásra tudtak csak megfejteni (elég komoly felháborodás volt belőle, az újságok is tele voltak vele). Szóval ja, nem olyan egyszerű az Kínában sem...