A képzés nyújtása egyeseknél eredményes (onnantól figyel, és legalább kérdez, ha nem biztos a teendőben), másoknál meg arra jó, hogy övé legyen a felelősség az okozott kárért. Ez utóbbi pedig egyre fontosabb, mert az emberek előszeretettel nyomják beleszarom hozzáállásból adódó probléma felmerülésekor az "én nem tudtam" és "nem vagyok én informatikus" dumát.
Nem utolsó sorban azért is kell a képzés, hogy olyan levelet írjanak, amit nem fog meg a spam szűrő (mert annyira szar tartalmilag-műszakilag), és ezen rossz gyakorlat miatt a könnyebb utat választva ne kérje a főnök/tulaj a spam szűrő "gyengítését", hogy az ügyetlenek (lusták) legitim levelei is átjussanak rajta - ami sok más, káros levél átjutását is eredményezi olykor.
Meg ezen felül a mai világban olyan tökéletesre csiszolt spam levelek jönnek, hogy egymásnak átküldjük mutatóba azzal, hogy ha nem lennne benne X vagy Y ici-pici hiba, mi is benyalnánk, nem még a spam szűrő vagy az egyszeri user...