( gelei | 2022. 09. 21., sze – 12:57 )

ehhez nem kell bankfiok, inkompetens, de a feletteset vagy "a Jozsi biztos tudja" contactot az is tudhat, aki nem a helyi bankfiokban, hanem a kozponti irodaban ul

Technikailag igazad van, de be tudok menni a központi irodába? Általában nem. Nyilván ez a sztori sem úgy indult, hogy az ügyvéddel kellett berongyolni a fiókba, hanem a telefonos megkeresések, emailek, stb. (tehát a hivatalos módja a panaszkezelésnek) le lett szarva. 

persze, de a fenntartasa SOKKAL-SOKKAL kevesebbe kerul mint egy fiokhalozate (amit nyilvan az ugyfel fizet ki)

Nem érdekes, kereken nulla forint a kereskedlemi banki kapcsolataim összes havi költsége, amiben benne van: 12 db csoportos beszedés, 8 db állandó utalás, több bankszámla, több devizaszámla, 1 db főkártya, 1 db társkártya, 1 hitelkártya, több belföldi utalás, 0-1 SEPA utalás havonta. Még tranzakciós illetéket vagy mit sem fizetek.

A befektetéseimnek van némi költsége, de baszódjak meg, ha ennyi pénzt tartanék egy helyen, csak azért, mert az elvileg olcsóbb. Bár utóbbiban sem vagyok biztos, az IBKR-nél egy buy&hold ETF portfólió költsége is kb. nulla.

Nekem az utobbi jopar evben egy bankfiokos kalandom volt

Ebben a sztoriban simán lehet igazad, nem véletlenül írtam egy másik kommentben, hogy ügyintézőt választani is tudni kell sajnos, mert elég sok pénzed/időd múlik rajta.