( tomtyi | 2022. 09. 10., szo – 09:00 )

„Mennyivel megy az a Renault?”
A megengedett sebesség 80 km/h, de jellemző az ennél kicsit gyorsabban mennek. Tehát egy 8 órás etap alatt pont sokkal többet mehet, mint amennyit a Tesla elméletben tudhatna, annak pedig nagyjából a másfélszeresét, amennyit a gyakorlatban tudni fog.

Kifogásolod a nem teljes körű választ, miközben te magad sem veszed figyelembe az eActros valóságát. Emiatt a „8 óra alatt 600 km az 75 km/h-s átlag” szépen néz ki ugyan, de ez azt jelentené, hogy minden egyes ilyen etap nem teljes teherrel megy, az akku pedig nincs 100%-osan kihasználva. Ennek a nem pótkocsisnak az elméleti hatótávja 400 km, de félteherrel is csak kb. 330 km, a töltése pedig 160 kW-tal 1:40 óra. A nyerges/pótkocsisra az elméleti hatótáv 500 km, de az 40 t össztömeggel, amiből nyilván a nagyobb akkupakk tömege több, mint a Renault 1000 liter gázolajáé. A Tesla Model S 100 kWh-s akkupakkja 625 kg, ebből négy akkor is sokkal több, mint 750 kg, ha egyben lenne 400 kWh-s akku, de az eActrosban 4 db 112 kWh-s van.

Hogy akármelyik Tesla személygépkocsi hogy gyorsul, teljesen mellékes a tervezett teherautó használhatósága szempontjából.