( Raynes | 2022. 08. 29., h – 03:58 )

Belegondolok, finom mechanika, apró fogaskerekek. Jelentős technológiai szint volt, úgy egészen 50-60 évvel ezelőttig, aztán megjelent az atomórás meg a kvarckristályos, majd a tranzisztoros, digitális-VLSI-IC-s technológia, GPS, végül internet, és szépen állva hagyta technológiailag, mint a Tesla a lovaskocsit. Nincs is ebben egyébként semmi szégyen, a technológia az ilyen, halad előre, az új eszközöknek technológiai és árbeli fórja van. Nem csak karóránál. Régen, ha atomórás pontosságot akartál, a megjelenésekor 60 ezer dollárt kellett kipengeti egy céziumos atomóráért, ez pár évre rá lement 10 ezerre, de az is elérhetetlen volt átlagembernek, ma hasonló pontosságot ad 100 dollárból egy GPS-es óramodul, de már ez se nagyon kell senkinek, mióta NTP-n is elég pontosan tudják az eszközök tartani az időt, a hétköznapi pontossághoz ennyi elég, ennél jobb max. csak ipari-tudományos felhasználásnál kell.

Ébresztőóráknál bevett a rádióvezérlés, de karóráknál messze nem gyakori, és általában - a példáddal is élve - Toyota Corolla presztízsű karórákba teszik bele csak inkább. Én se értem, nincs rá igény, a gyártók nem bíbelődnek vele, pedig ott van rá a relatíve olcsó, kész technológia, alkatrészbázis, és nem építik be. Esetleg még okosórák tudnak ilyet, de azok nem rádión oldják meg, hanem mobilhálózat, NTP, stb., és azok dettó kb. Corolla-presztízzsel bírnak, egy órasznob azokat bottal se piszkálná meg.