Látod, azt én sem tudom. Ezt a ffmpeg fejlesztőknek kellett volna publikálni, a fix-szel együtt, hogy mire figyeljenek a userek, mi indokolta a változást. Szerintem csak azért választották ketté, mert egyes codecekhez nem volt már fejlesztőjük, aki vállalta volna az illető kód karbantartását, rendszeres frissítését, így kockázatosnak ítélték ezeket benne hagyni a fő csomagban.
A CPU terhelés nálam csak 5-6% (ha a 100%-ot egy mag egy szálára vetítjük, (yzen 4700U), igaz nem Jack, hanem Pipewire-pulse, és a letöltött anyag is 32 bit, de csak 352 KHz, ~6 Mbit/s, így könnyen lehet, hogy kevésbé erőforrásigényes. Ha zavar a 40%-os terhelés, akkor beszerzel valami olyan DAC-ot, ami natívan támogatja ezt a DSD, dsf, stb. témát, és hardverből kódolja ki, akkor a prociterhelés minimális lesz, mert a gép csak átküldi a digitális anyagot, de nem dolgozza fel. Esetleg tesztelheted mpv-vel, ffplay-jel, hogy ott hogyan alakul a procihasználat.