( uid_6201 | 2022. 02. 26., szo – 20:15 )

Megjegyzem, a komplex rendezésbe a magántőke is bevonható lenne (például parkolóház építés), ha nem lenne annak reális a kockázata, hogy amiután felépítette a vállalkozó+bank, akkor az ürességtől kong, mert az utcán továbbra is valamelyik következő polgármester népszerűségi okokból olcsóbbá teszi az utcai parkolást, mint amennyi a parkolóházért fizetendő reális havidíj. Ezért senki sem hülye, hogy parkolóházat építsen.
Pedig tényleg nem normális, hogy azért nem éri el sok helyen a járda az előírt 1 méteres minimális szélességet sem, mert "autóparkolásra is kell hely". Közben a babakocsit toló anyuka, továbbá a kerekesszékes nem kell hogy elférjen legalább egyirányban rajta?

Hazai viszonylatban láttam olyat, hogy
  - felépült a társasház, az építési szabályoknak megfelelő mélygarázs alatta.
  - a férőhelyeknek a lakáson túl X milliós ára volt. Így a férőhelyeknek csak egy része kelt el. Az utcán viszont alig találsz parkolóhelyet.

Kontrasztos, hogy amikor Svájcban jártam egy barátomnál egy kisvárosban és ott a következőt tapasztaltam:
  1. volt a társasház előtt 4 vendégparkoló.
  2. a helyieknek csak be- és kipakolásra szabadott igénybe venni, egyébként mélygarázsba kellett állniuk.

Barátom egyszer hagyta kint a meghibásodott kocsiját, ott figyelt másnapra a szélvédőn a birság. Rend az rend.
Elvitte szervizbe, megjavították. Számlával együtt bement az önkormányzathoz és ott megértették a problémát, elengedték a bírságot.

Mélygarázs: társasház alá volt pincézve. Ez tényleg pince/tároló volt. A mélygarázs a két társasház közötti terület alatt volt kialakítva, felette füves park. És persze barátom is kifizette a bérleti díját, mert az utcára nem tehette le a kocsiját.