Telefonos hibabejelentésnél két stratégiát lehet követni:
- Habzó szájjal és vérben forgó szemekkel azt gondolod, hogy neked igenis szolgáltassanak!
- Szakemberként megpróbálod kideríteni mi történt. Utána eldöntöd, hogy van-e értelme a bejelentésnek.
Éppen egész nap nem voltam otthon, de reggel nem tudtam gmail felé levelet küldeni. Este meg nem nyílt néhány link. Hála a firefoxnak, még a routert sem értem el brózerből, csak winbox segítségével.
Az utóbbi valószínűleg a firefox zseniális DNS cache rendszere miatt történt.
Ilyenkor DNSBench-et futtatok. És érdekes módon (most este) néhány DNS szerver "Cached Name" tesztje kisebb hibát mutatott. Kicsit később megismételve a tesztet már nem volt hiba, és az eddig csak karikázó oldalak is nyíltak. Valószínűleg most múlt el a hiba.
Mivel a szolgáltató által adott 2 és további 6 DNS szervert használok párhuzamosan - és azok nem a hibázók között voltak - valószínűleg a Vodafone hatáskörén kívüli hiba gyűrőzött be.