( bucko | 2022. 01. 15., szo – 00:06 )

Telefonos hibabejelentésnél két stratégiát lehet követni:

  • Habzó szájjal és vérben forgó szemekkel azt gondolod, hogy neked igenis szolgáltassanak!
  • Szakemberként megpróbálod kideríteni mi történt. Utána eldöntöd, hogy van-e értelme a bejelentésnek.

Éppen egész nap nem voltam otthon, de reggel nem tudtam gmail felé levelet küldeni. Este meg nem nyílt néhány link. Hála a firefoxnak, még a routert sem értem el brózerből, csak winbox segítségével.

Az utóbbi valószínűleg a firefox zseniális DNS cache rendszere miatt történt.

Ilyenkor DNSBench-et futtatok. És érdekes módon (most este) néhány DNS szerver "Cached Name" tesztje kisebb hibát mutatott. Kicsit később megismételve a tesztet már nem volt hiba, és az eddig csak karikázó oldalak is nyíltak. Valószínűleg most múlt el a hiba.

Mivel a szolgáltató által adott 2 és további 6 DNS szervert használok párhuzamosan - és azok nem a hibázók között voltak - valószínűleg a Vodafone hatáskörén kívüli hiba gyűrőzött be.