( VincentV | 2022. 01. 09., v – 11:20 )

200-400km-t töltesz bele alkalmanként

Nem! Ilyen esetleg akkor van, ha egész héten nem tölti valaki, és hétvégére időzít 1db nagy töltést, de ez ritka. Az autó rendelkezésre állása miatt nem éri meg 100% -> 1-5% -> 100% módon üzemeltetni a mindennapi használatban (ha alkalmilag nagy távot mész vele, az persze más szitu). Általában úgy működik a dolog a legtöbb embernél, hogy hazaérkezéskor rádugja (már ha eszébe jut, erre nem kell különösebben figyelnie egy 200-300km-et tudó autónál, főleg ha az éves átlagos 10-15k km futásról beszélünk). Ezekben az esetekben még bőven lefekvés előtt vissza van töltve az aznapi futás, még az autóhoz gyárilag kapott konnektoros kis teljesítményű EVSE-vel is. Ha ezt átvariálja valaki úgy, hogy heti kétszer töltsön a napeleme termelési idejében, akkor ez az idő duplázódik, vagy triplázódik (3 óra helyett 6-9 óra), erre jó lehet két home office nap, és/vagy a hétvége. És így sem lesz soha 50% alatt az akku, tehát az autó bármikor rendelkezésre áll ad-hoc utakra is, és a bruttó elszámoláshoz is jól passzol.

Szaldó moratórium azért kérdőjeles... Rendeletben egyelőre annyi van, hogy 2024 után bizonyos műszaki feltételekkel lehet benne maradni (ez is csak annyi, hogy ne legyen teljesítménybővítés). De hogy ez mennyi idő, az sehol nincs definiálva, lehet 1 nap, lehet 10 év, senki nem tudja. Szerintem pont azért nem definiálták, hogy az aktuális energiatermelési/piaci viszonyokhoz tudják igazítani majd, viszont ahogy a helyzet kinéz, én nem várnék ettől sok időt.