( andrej_ | 2022. 01. 01., szo – 15:32 )

15+ év már itthon az autók átlagéletkora, úgy, hogy ha itt a naaagy Bp-n megnézed a buszokat, akkor szintén simán találsz köztük 15 éveset. Füstölnek, nem kicsit, nagyon, pedig ezek már mercik meg ilyesmik. A Bp-i tömegközlekedés egyszerűen nem bírná el a rászabaduló tömeget, illetve egy csomóan simán átpakolnák a cégüket Bp-n kívülre, hogy akkor helóka (iparűzési adó). Szóval egyrészt aki bentmaradna az heringközlekedne, és mellé még a saját maguknak is adnának egy pofont.

Egyébként a 90-es évektől folyamatosan megy, illetve ment 2005 körülig az ún. "párhuzamos járatok", meg ezzel együtt sok gyorsjárat felszámolása. Ezzel egy csomó célpont vagy inkább utazási irány minimum 1, de sok esetben 2-3 átszállásra, és időben sokkal távolabbra került. Namármost ezért nyilván autóba ültek a népek, meg akkor már kifelé költöztek, hiszen ha már van autó... Namost ez mostanra elért egy igen durva problémakört, kezdve azzal, hogy pont a bazisok autós miatt nem tudnak a buszok sem a régi tempóban haladni.

Még régesrégen volt egy piros 84-es (akkor ebből már csak a piros volt) busz, ami újpestről ment a moszkva térre, a zárpád hídon által. Rosszabb időszakokban olyan 20 perces út volt az árpád híd pesti hídfőből a moszkváig, de lehet hogy 15 perc alatt is megjárta, mert ilyen tachograf, meg sebesség korlátozó nem problémázott, és a 200-as IK széria alkalmas volt a bp-i utakra. Ez most metróval és villamossal sokkal inkább 30-40 perces, és végig minimum tömeg van. Ezen kívúl még sok ilyen van, ez egy kiragadott példa volt csupán.