Tudtommal erre a konkrét esetre nincs törvényi szabályozás.
Egyrészt a GDPR érvényesül másrészt a mindenkori Mtk és a céggel kötött szerződésben foglaltak.
Sajnos a gyakorlat eléggé szór, és ennek is megvan a maga oka. Volt olyan cég, ahol a partnercég kizárólag a sok évvel ezelőtt kilépett előző ügyvezető e-mail címéről volt csak hajlandó elfogadni egy megerősítést, újra létre kellett hozni a fiókot, meg előtúrni az eredeti aláírását, és a nevében feladni egy levelet. És ez még nem is a legdurvább.
Másik gyakori probléma, hogy van olyan, hogy regisztrációnál nem fogadnak el gyujtocim@cegnev.hu email címet, mindenképp emberhez kötött kell, hogy legyen, vagy a gyűjtőcímmel nem lehet újra regisztrálni, viszont adott szolgáltatónál több dolgozót is kell regisztrálni. Viszont cserébe simán van, hogy ezer éve kilépett az ember, de még jönnek neki dolgok, amik valami miatt fontosak. Emiatt szokták nagyon sokan kilépés után a címet valami gyűjtőcímre átirányítani, ahonnan az újonnan bejövő leveleket a többiek is láthatják. Ez egy fokkal jobb megoldás, mint amikor felcsatolják a kilépett kollega komplett fiókját az utódjának / főnökének / a titkárnőnek (!).
Nem véletlen, hogy nem nagyon mer senki ebbe a darázsfészekbe csak úgy belenyúlni törvényileg, Az a hallgatólagos megállapodás (van,ahol ezt berakják a szerződésbe, van ahol nem), hogy a céges email címet egy szinten kezelik a laptoppal - a munkavállaló felelőssége, hogy abban ne legyen személyes adat. Ennél szerintem nem is nagyon lesz jobb megoldása a dolognak. Ha személyes levelet kapsz - törlöd, és a privátodról válaszolsz.