( VincentV | 2021. 09. 02., cs – 13:06 )

lesetalok a garazsba, es van. es ezzel hidd el, nem vagyok egyedul errefele. ettol ez nem egyedi pelda, maximum rad es kornyezetedre nem igaz. ez nem az aram vagy az autok hibaja, hidd el

Én elhiszem, de gondolom nálatok sem mindenhol elég 16db oszlop, és ha elfogynak ezek a helyek, akkor kihalásos alapon várnak a többiek, hogy beléphessenek a klubba? Ilyet szerintem mo.-n is találsz.. Ha pedig kisebb lakóparkról van szó, ott vannak egyéb megoldások is magánban (teremgarázsban almérő, nyitott saját parkolóhoz saját kisebb töltő felszerelése, stb..). Gondolom itt kb. ezt oldották meg, csak "központilag", azaz nem egyesével járták ki maguknak az emberek, hogy legyen egy oszlopuk. Értem én hogy nálad pont van egy ilyen, de ez a nagyobb lakóparkok problémáját nem oldja meg. Egy szűk rétegnek segít, akik abban a szerenés helyzetben vannak, hogy ilyen helyen laknak, és beleférnek abba a 16-ba. Egyébként meg szinte biztos vagyok benne, hogy ezek sima AC töltők, innét meg kb. mindegy hogy ki fizet kinek, meg hova áll, nekem ez egyenértékű majdnem a saját beállón levő saját töltővel (azaz ez egy otthoni töltés, csak hogy visszakanyarodjunk az eredeti témához), csak üzletileg meg van kicsit kavarva.

ettol ez nem egyedi pelda, maximum rad es kornyezetedre nem igaz. ez nem az aram vagy az autok hibaja

Én a saját garázsomban töltök, szóval rám pont nem igaz, de nem is vonom le ebből azt a következtetést, hogy akkor mindenkinek van saját garázsa töltési lehetőséggel.

ez most jo? vagy rossz? vagy mi a baj vele?

Ez döntsd el te, én csak annyit írtam, hogy az állításoddal ellentétben nem fog senki a Supercharger szintjére lemenni árban, mert pont a fordítottja történik. Egyébként meg nyilván jó, hiszen egy Ionity kategóriás jó nagy hálózatot kapnak így azok is, akiknek nincs Teslájuk.

ha nemzetkozileg nekiindulnek, biztos, hogy megneztem, mi a 3 legnagyobb toltohalozat, es ott lenne kartyam

Aha... Aztán úgy érnél haza, hogy lenne még 15 mobilapp a telefonodon, meg lehet hogy még 2-3 ilyen kártyád :)

 van tobb mas, nem zart toltohalozat is svajcban, amik mind olcsobbak, mint az ionity. innentol...

Ja, azokkal csak 6-8 liter/100km a konvertált fogyasztás, én felsoroltam ezeket az opciókat is, az Ionity egy volt közülük a 15+ liter/100km-el, nem éri meg kiragadni.

en azt irtam, hogy....

Ezt írtad: "arban semmikepp sem ott vagy, mint egy benzinessel, akkor se, ha nem otthon toltod" Ezt akartam csak korrigálni, mert szerintem nem igaz, Svájcra sem. Ebből gyűrűzött tovább az egész, valahogy az otthoni AC töltést (és egy azzal egyenértékű ugyanolyan megoldást), meg egyebeket idekeverve. De szerintem túlbeszéltük :)