Egyszeru az oka. Franciaknal az atom tulsuly miatt olcso tolteni ejszaka, nem mellekesen volt ra egy "kicsi" allami tamogatas, ami azt jelentette, hogy kb.6k eurba kerult az auto a felhasznalonak. Reszletre aka. lizing. Most, hogy lekotlodott es kifutott a dolog, elkezdtek jonni a hasznalt piacra. Keletre. Ott kb. senkinek nem kell, meg az afrikai franciaknak sem, oket egyebkent sem latod, csak giga meretu nemet, vagy bajor jellegu presztizs jarmuvekben, vagy afrika design a masik opcio.
Ha szerencsed van, akkor hasznaltak is meg nem is, tehat nem lesz tul lekotlott az akkud.
Leaf tervezesi "hibaja", hogy nincs hutese a pakknak, tehat ha egy jo hajtas utan kozvetlen leallsz vele, akkor a menetszel hianya nem fogja visszahuteni, ellenben a forro aszfalt szeretettel futi tovabb. Ezert degradalodik gyorsan. Masreszt elcseszett a futesi megoldasa, gyakorlatilag nagyon hatarra engedi lehulni ami azt jelenit, hogy telen is, 1 - 1.5 fok kozott tartja az akkut 30% toltottsegig, ott kikapcsolja a futest es elengedi a kezet az akkuknak, egesz addig, amig tolteni nem kezdesz, na ilyenkor eloszor elkezdi felfuteni a pakkot legalabb nem tolt, amugy de csak nagyon alacsony, ez sem jo a pakknak.
A megadott osszegek meg horribilisek, leaf magus ennek toredekebol ujitja fel neked a pakkot es nem is kell neki max 1 ora, hogy megmondja mennyire "basztak at". Hatranya, hogy "videki" azaz budapest mellett talahato.
Erdemes volna nekiszaladni a youtubenak es ott meg fogod talani a leafes fazont. A sorozatait is erdemes megnezni, hosszuak, nemelyik agyzsibbaszto, de ha kisebbet akarsz szivornyazni szerintem megeri.
Engem sikeresen "lebeszelt" a leafrol es jelenleg minden elekromos, vagy hibrid autorol.