( VincentV | 2021. 08. 31., k – 20:26 )

Szerkesztve: 2021. 08. 31., k – 20:34

Ha rám hallgatsz, elsődlegesen a megfelelő tudásbázissal rendelkező fórumon nézel körül/kérdezel, pl. Nissan Leaf FB csoport.

A Leaf egyedi eset, mert nincs az akkupakknak aktív hűtése, ezért is van körülötte a mizéria. Viszont a piac ezt beárazza, ezért is látod a jókora áresést. Hasonló évjáratú és képességű EV-t nem fogsz megkapni ennyiért, és ez nem véletlen, ugyanis azoknak vagy nincs, vagy minimális az akkudegradációja. Ugyanakkor helyén kezelve a dolgot nagyon jó üzletet lehet csinálni. Értsd: ha neked megfelel a hatótáv amit jelenleg tud, akkor ennél olcsóbban nem jutsz elektromos autóhoz, kb. úgy kell felfogni, hogy mintha 30kWh-s akku helyett 25-el (vagy amennyivel... ez majd a bevizsgáláskor úgyis kiderül) vennéd az autót, és ennyi. Ha minden igaz nem lineárisan csökken a dolog, tehát nem feltétlenül kell attól tartani, hogy nálad rövid idő alatt elveszíti a hatótáv pl. további X%-át. Ismerősi körben páran belevágtak, de hallottam már olyat is, hogy valaki az idősebb anyukájának vett egy csak 70km-et tudó legöregebb példányt "gombokért. Boltba járni tökéletese a mamának, kb. zéró szervizköltség és "üzemanyagköltség" mellett.

Amire nagyon menj rá szerintem az infógyűjtés alatt (azon kívül amiket már megtettél):

- Mennyit tud télen (ennél többet fog tudni nyáron valamivel, mert a fűtés többet fogyaszt mint a klíma, szóval elég ezt vizsgálni). Itt persze ne a gyári adatot nézd, hanem a kinézett konkrét modell már degradált akkujával számolj (az FB csoportban ezt tuti csuklóból megmondják). Azt felejtsd el, hogy te 100km-et mész egy nap, és télen ha tud 110-ez az jó. Nem jó, egy stressz lesz az egész, hogy hazaérsz e, az meg külön szánalmas tud lenni, hogy nem tudsz egy kövéret nyomni, vagy egy boltba nem tudsz beugrani, mert az 5km kitérő, és akkor már nem érsz haza, urambocsá kabátban közlekedsz 30-al.

- Milyen mértékű és sebességű a további degradáció, mire számíthatsz a nálad töltött tervezett életciklusa végén az autónak, tudni fogja e még akkor a napi igényednek megfelelő hatótávot, úgy, hogy ne ütközzön az előző ponttal. Ehhez szinte biztos hogy ugyancsak tudnak támpontokat adni az említett csoportban, és gondolom többtényezős lesz a dolog (hol tárolod, hogy/mennyit töltöd, stb...).

Amúgy egy kollégám pont pár hónapja lépte ugyanezt meg (4-5 éves Leaf, kalkulált és tudott akkudegradációval, jó áron). Ha gondolod holnap kikérdezem részletesen, de az FB csoporttal szerintem többre mész.