Rosszul számolsz.
De, ezek a dolgok egyébként sem így mennek. Hanem úgy, hogy az elektromos járművek az elektricitás terjedésével együtt terjedhettek volna el, ha nem tehénkedtetek volna rá a fosszilis hordozók által meghajtott, zajos, káros, pöfögő, bűzlő sz@rokra.
De ha már nem így történt, akkor is lehet, csak másképp. Az sem úgy lesz, hogy józsi majd hazagurul és nyomatja a konnektorból. Hanem valószinűleg úgy, hogy az autókat dedikált töltőkről lehet majd táplálni, ezek pdig menedzselve lesznek, központilag, a mutatkozó igény és a rendelkezésre álló kapacitás függvényében.
Amúgy, amit te képzelsz, az sem életszerű.
Régebben kiszámoltam, remélem jól idézem magamat, hogy a teljes hálózati terhelés kb. úgy 2 %-ot nőne 100 000 darab EV utcára kerülésével. Ennyit meg simán elbír a jelenlegi rendszer, mindenféle trafócsere nélkül is.
Az emberek nem minden nap töltenék a járműveiket, ráadásul, az átlag napi futásmennyiség per vehicle, az valami 43 km.
Ja, hogy az EV nem büdös? Hát istenem. Majd piacra fognak dobni dögszagot, meg kipufogógáz illatot árasztó wunderbaumokat is, ha elég erős lesz rá a kereslet.