( Hevi | 2021. 03. 25., cs – 13:05 )

Ha elfogytak az érvek, jön a személyeskedés :)

Lovag (Sir Bedevere): – Csendet! Aztán tudjátok-e, hogy több módja is van annak, hogy megtudjuk, jobb-e ez oktatás színvonala? Tömeg: – Több is? Mondd el, halljuk, halljuk! Mondd el nekünk is, mi az? Lovag: – Mondjátok meg: mit csinálnak egy évfolyammal? Tömeg: – Oktatják... tanítják! Lovag: – És mi egyebet szoktak még tanítani? Tömeg: – Több hallgatót! – Kevesebb hallgatót! Lovag: – Helyes. Miért hatékonyabb az oktatás kevesebb hallgatóval? Bőrsapkás a tömegből: – Azért, mert kevesebben vannak. Lovag: – Úgy van! És hogyan győződhetünk meg róla, hogy így hatékonyabb-e az oktatás? A kaszás a tömegből: – Ha összevetjük a felvettek számát az előző évivel! Lovag: – No-no fiam, kevesebb hallgatóval tán nem lehet jobb eredményeket elérni? A kaszás a tömegből: – Ööö... de igen... Lovag: – Több ideje van-e az oktatónak egy hallgatóra, ha az adott évfolyamban sokan vannak? Tömeg: – Nem. Nem, alig van ideje... – Dobjuk a mocsárba! A mocsárba! Fogjátok meg! Lovag: – Csendet! És mondjátok meg nekem, mikor lesz több ideje az oktatónak a hallgatóra? Tömeg: – Ha túlórázik! – Ha napi 26 órát dolgozik! – Ha gyorsabban beszél! – Ha felfogad segéd-oktatókat! – Hasas bankó... Lovag: – Na, na, nem... nem. Tömeg: – Olajozottabban tanít! – A szöcske, a szöcske, ha olyan gyors, mint a szöcske! Lovag: – Nem, nem, nem! Arthur: – Ha kevesebb embert vesznek fel! Lovag: – Ööö... Ez az! Ez az! Vonjuk le a logikus következtetést! No? A kaszás a tömegből: – Ha ő... kevesebb embert vesznek fel az évfolyamba... Lovag: – Hmm. Na? A kaszás a tömegből: – ...akkor az oktatónak több ideje marad a hallgatóra... Lovag: – Következésképpen? Tömeg: – Boszorkány! Boszorkány! Égessük meg! Lovag: – ... :(