>> mert sok ismerosom nalam elobb regisztralt de meg semmi reakciot nem kaptak.
> ismeroseim este nem hipotetikus...
Amennyiben az ismerőseid az interneten regisztráltak, akkor a regisztráció sikeres megtörténtéről a művelet befejezésekor az oldalon megjelenő üzenet formájában értesültek. Konkrétan a regisztrációhoz kötötten további értesítésre nincs szükség, sőt - magamat is felülbírálva - egyenesen nem kívánatos a visszajelzés. De ilyen további visszajelzésről nem is volt szó soha, lásd a topiknyitó videót.
Annak elmaradásának hibaként való értelmezése csak te gondolataid eredménye, amiért a kormányzatot semmi felelősség nem terheli (még jó)! Profánul: csak azért érezted hibának, mert általában az interneten a weboldalakon történő regisztráció emailen kerül az megerősítésre ill. befejezésre. De esetünkben ilyenről soha nem volt szó, soha senki nem mondta, hogy majd kapni fogsz mailt v. SMS -t!
> egeszen addig amig nem hivott a haziorvosom nem tudtam, hogy sikerult-e a regisztracio..
Mivel a fentiek alapján semmi valódi okod nem lehetett kételkedni a regisztrációd sikerében, így ez a felvetés tökéletesen értelmetlen. Beszéld meg a pszichológusoddal!
A regisztrációkor megadott hibás adatok kiszűrésére a rendszer tervezőinek célszerűbb azt a megoldást választaniuk, hogy különböző elérhető adatbázisok összevetésével és a háziorvosok bevonásával találják meg a hibás adatokat, mint h azok elgépelésének felfedezését továbbá korrigálását a regisztrálókra bízzák! El lehet képzelni, h milyen bonyodalmakhoz vezetett volna egy ehhez való felület kialakítása, hisz a fenti video is azt példázza, hogy már kitöltés is nehézségként merül fel, és használatot be kell mutatni, magyarázni kell. Ráadásul az egész regisztrációnak mindösszesen csak annyi az értelme, hogy mivel az oltást nem tették kötelezővé, hanem mindenki eldöntheti h akarja-e v. sem, így kellett egy rendszer amiben ezt kezelni lehet. Tehát ha az illető el is gépelt valamit, azért a többi adat alapján jó eséllyel azonosítható és megtalálható marad. Csak arra kell vigyázni, ahol az értesítést kiküldik neki az az elérhetőség jó legyen. Nyilvánvalóan telefonszám van preferálva erre a célra. pl ilyen user case-t kell lekezelni, hogy az illető címe, taj száma alapján azonosítható, de nem stimmel a telcsi szám. Mi legyen? Értesítsék hagyományos levélben? Vagy értesítsék a megadott és pl. a mobil szolgáltató nyilvántartásából származó telefonszámra együttesen küldött SMS-sel? Talán a háziorvosánál is meg van adva az aktuális telefonszáma! De ha csak elgépelte akkor az a hiba jellegénél fogva felismerhető.
Továbbá hiba esetén is legfeljebb annyi történik, hogy illető mondjuk két héttel később kapja meg oltást. Semmi tragédia nem lesz! Ha a rendszer eleve megjelölte az adatait problémásnak valamiért és az illető az elküldött értesítés ellenére nem jelenik meg az oltáson ill. a háziorvosánál érdeklődik esetleg, máris meg van egy jelzés/visszacsatolás ami alapján újra át kell nézni a történetét és tisztázni kell mi történhetett és be lehet ütemezni egy következő alkalomra megint! (esetemben az oltás beadásának megtörténtére vonatkozó doksi fél órán belül megjelent az EESZT (v. minek hívják) rendszerében)
Elképzelhető h az ismerőseid nem olyan csoportba tartoznak akiket az oltási program szerint most oltanak. Így aztán normális h semmiféle értesítést nem kaptak, hiszen egyenlőre nincs miről értesíteni őket. Majd amikor sorra fognak kerülni, akkor előtte ők is megkapják a behívót! Addig maradjanak a seggükön nyugton!
> off: nem tudsz normalisan irni? ezt a sok szart amit ide leirtal 2 mondatban el lehetett volna intezni.
Ezzel nem mondtál újat, mert pontosan 2, azaz kettő mondatban intéztem el azt "a sok szart". Igazi intellektuális kihívás veled társalogni!