Hűha. Azt hittem körbe röhögtök, de látom komolyabban foglalkoztat a dolog. Örülök.
Azért egy nagy méretű lendkerékre ne úgy gondolj mint mondjuk egy köszörű köre (az is csúnya ha robban) méreténél fogva a gravitáció gyorsan elbánik a benne lévő energiával, ha elszabadulna. Addig tud hatékony lenni amíg a gravitációt és a surlódást megfelelő felfüggesztéssel és csapággyal kompenzálod, ha ezt elveszed (elszabadul) akkor gyorsan elveszítheti az összes benne tárolt energiát.
Nem tudok róla, hogy ilyesmit mainapság gyártanának, talán erőművekben. A lendkerék (esetleg több) lehet betonból, amit akár házilag is ki lehet önteni. A csapágyazás megfelelően megválasztott fémekből akár önkenő is lehet, pl. acél tengely és bronz (esetleg grafit ötvözet) csapágy. Akár egy emberöltőt is kibírhat (30év).
Még az jutott az eszembe, hogy a lendkerék nem kell hogy olyan malomkő szerű legyen, lehet egy henger test is amit egy hoszzukás árokba raksz, majd lefeded lappal. Persze a malom kerék kivitel nagyobb nyomatékot tudhat viszont, hogy meddig, azt a tömege határozza meg.