( Hiena | 2020. 12. 20., v – 13:58 )

Oda, hogy a kínai, indiai piacra filléres analóg készülékekkel gyártanak autókat. Egy eltérő készülék esetében, teljes típusengedélyezést, az összes dokumentáció legyártásával végig kell játszani. A hatóság, pl. kezelőszervek megváltoztatása esetén, kérheti a tanusítását, hogy  menetbiztonságot az új elrendezés nem befolyásolja.
Az autóipar, egy véges méretű medence, felosztva, leosztva minden négyzetcentije. Az adott regionális autógyártók, a teljes politikai befolyásukat latba vetik, hogy kizárják a kívülről jövő konkurenciát és kellően magasan tarthassák az árakat. Ez többrétegű játék, egy részt kellenek a különféle tanúsítások, megfelelőségek. Nem egy törésteszt úgy van megalkotva, hogy adott méretű és technológiájú autóval ne lehessen megcsinálni. Ezeken a teszteken a gyártók régi modelljei is látványosan megbuknának, de ugye itt az a cél, hogy vegyél új autót.
Aztán ott vannak az emissziós normák és kritériumok. Ezzel, pl. itt európában már túltolták a dolgot a gyártók, de ez legyen az ő problémájuk.
Utána ott vannak az EU által előírt kötelező, biztonsági berendezések. Pl. míg az ABS egyértelműen kihatással rendelkezik a balesetek számára, addig a vezetéknélküli abroncsmonitorozás már piacszabályozási szándékkal került be.
És akkor ott van még a fogyasztói árak kérdése. A telített autópiacon, gyártóként, halálos ítélet árat emelni. Ha viszont ezt minden gyártóként kötelező jellegűen kell megtenni már más tészta. Az autógyártónak nem célja olcsó autót gyártani és nem szabad elfeljteni, hogy minden dollár pozitív, negatív irányban,  harmincszorosan jelenik meg a piacon. Visszakanyarodva nyomásmérő szenzorra, ez jelentősen megdobta a szakszervizek bevételét, mert immáron a sima kerékcserélgetés is speciális tevékenység lett. Ugyanis egy autógyártó, nem egyszer ad el autót, de csap hozzá majd még egy autó árat jelentő kötelező szolgáltatáscsomagot.
Elektromos autó téren nagyon keméby küzdelmek mennek, hogy a töltéscsatlakozók és a töltőelektronikák, csakis valamilyen fizetős szolgáltatáson keresztül engedjék pl. az on-grid töltés. Ebben a jogalkotók is partnerek, mert ők meg az adóztatását szeretnék elérni a villanyautóknak. Innne kezdve, egy villanyautó megvétele után, tulajdonosként, kénytelen leszel 5-10 évi tolni az előfizetést.