a proci akár 44000-szer ütemezhet egy taszkot, akár mintánként képes volna végrehajtani, hogy egy "pufferbe" betölti a következő mintát, tehát akár 1 mintás pufferrel is működnie kellene
Mindenki szerencséjére ez az ötlet másnak nem jutott eszébe. ;)
A puffer lényege az, hogy nehogy drágább legyen a leves, mint a hús. Tehát minden olyan esetben, amikor a X méretű puffer megszerzéséhez több erőforrás kell, mint az azon elvégzett munka, akkor gazdaságtalan, - általában hibás és átgondolatlan - a szervezés.
A gyakorlatban két műveletsor jöhet szóba. Az egyik a lejátszás, amikor tetszőleges lehet a késleltetés, persze az észszerűség, felhasználói élmény, stb. figyelembevételével. A másik a kvázi szinkron lejátszás, amikor egy előírt késleltetésnél többet nem engedhetsz meg.
Az utóbbit a feladatra kihegyezett rtos vagy célhardver (DSP) tudja csak megvalósítani. Ilyenkor az adatlánc egyes elemeit csak vezérelgeti a szoftver, de az adatokba nem nyúl bele.
A fentiekben emlegetett pufferszám az egész láncból csak az egyik driver paramétere. A többi késleltetés kiküszöbölésére jobb, ha azokat elimináljuk. Ilyen pl. a hangminták memóriába töltése.