( zeller | 2020. 12. 13., v – 12:08 )

Először elvitted egy sufniszerelőhöz, aki a gyári előírásokat szinte biztos, hogy nem ismer és/vagy "jóvanazúgybammeg" hozzáállással dolgozik (garázs a ház alatt stílusban...) - hogy milyen módon adtad elő utólag a sirámaidat, azt el tudom képzelni - bár gondolom maximum verbálisan, merthogy papír ugye vagy volt róla, vagy sem...

Az, hogy tetszőleges OBD kütyü nem fog minden gyári információt megkapni a kocsitól, az nem újdonság - vannak kifejezetten jó, gyártófüggetlen OBD-s diagnosztikai eszközök, igaz, azok többszézezres árkategóriát képviselnek - viszont jellemzően online módon megy a diagnosztika - adott járműhöz naprakész gyári parancskészlettel operálnak.

"alig két éves akku" - az előző autómban amikor legutoljára akkut cseréltem, arra 1+1 év garancia volt - egy év után elvittem a garanciajegyen feltüntetett szervízbe, mértek ezt-azt, és onnantól élt a 2. évre a gari. Ha az aksi tényleg az általad írt módon kuka, akkor lehet a töltésvezérlés is kuka... Nem tudom, a németek egybe rakták a generátorral, vagy cserélhetőek-e külön...

"berohadt jobb hátsó fékmunkahenger" - Mikor volt előtte rendes átvizsgáláson az autó? Nem, nem okosba' mókusnál, hanem értelmes, hozzáértő szervízben? Merthogy az illendő éves átvizsgáláson ez már korábban fel kellett _volna_ hogy tűnjön. Meg vezetés közben az, hogy a fék féloldalas.

Ja, az előző autómat, egy Ford Fusion-t ~15 évesen adtam el, a legdrágább nem tervezett javítás a motorvezérlőben a gyujtásvégfokok cseréje volt 45E Ft-ért - a gyári új vezérlőre csere helyett, ami 350-450E ft között mozgott volna valahol.