( _Franko_ | 2020. 10. 13., k – 09:22 )

Volt szerencsém látni ilyen robotkart és volt szerencsém megtudni az árát is. Kutya közönséges az iparban, mert kitermeli az árát. De egy töltő állomásra, ahol egy nap legfeljebb 48x lép működésbe 10 másodpercre...

Automatizálás a szakirányom, technikusi és felsőfokú szinten is, ismerem az ipari árakat. Ez egy célfeladat, jelentősen le lehet butítani, mert vélhetően nem kell 30 mikronos beállási pontosság és nem kell akkora sebesség se, sőt, vélhetően nem kell 6 szabadságfok sem, de könnyen lehet, hogy ennél sokkal több szabadságfokkal rendelkező manipulátorral oldható meg jobban, vagy akár egy sínre tett két szabadságfokú robottal.

Egyszerűen onnan indultunk, hogy fizikailag lehetetlen, most meg már ott tartunk, hogy milyen megoldással jön ki pénzügyileg.

Ez olyan, mint pincébe a folyadék, ami nyáron felmelegszik, télen fűt. Működni működhet, de megéri?

Hogyne, terveznek ezzel, készülnek prototípusok, pörögnek a szakági konferenciákon a témában. Mert egyértelműen biztonságosabb, ha nem tapogatózik nagyobb feszültségek körül egy ember, ráadásul, ha önvezető autózást tesszük mellé, akkor el tudod zavarni az autót tölteni, ha a tied és nem bérled és elmegy magát tölteni.

Igen, mindenhez kell karbantartás, de nem mindegy, hogy mennyi. Ahol mechanika van, ott kopás is van.

Van, de most tegyük akkor ide mellé, hogy napi 48 töltést írtál feljebb, mint gazdasági korlát. Az lófasz terhelés, annyival előbb elavul a szoftvere, mint mechanikai problémák lépnének fel, még akkor is, ha csak a legolcsóbb csapágyakat, motorokat és anyagokat nézzük.

Sok barom ránehezedne a karra stb, lenne bőven mit javítani.

Kamerát ki kell tenni és ki kell fizettetni a károkozóval vagy a biztosítójával, mint ahogy azt is, amikor letépik az üzemanyagcsövet, mert a kocsiban felejtik. Vagy dohányoznak, kigyullad, nekimennek autóval, satöbbi. Hogy jön ez ide?