Nekem az ideális egy kb 200km hatótáv + egy olyan range extender lenne, amivel kompromisszum nélkül használható, tehát az átlag autópályateljesítményt vissza tudja tölteni. Ezzel 90%-ban elektromos üzemben hajtanék, a 10%-ban pedig örülnék hogy lyuk van a seggemen. Ha megálmodják ezt a kocsit, és még elérhető árban is, akkor veszek elektromost. Még azt is el tudom képzelni, hogy ez simán környezetbarátabb volna, mint a bika akksis kocsik, mivel a drága cuccból kevesebb kell bele, és nem kell cipelnie sem a böhöm akksikat amikor többnyire nem használjuk. Kérdés persze, hogy hány kilóból jön ki egy normális range extender, könnyebb-e mint a rengeteg plusz akksi...
Azt is hallottam, hogy a range extendernek további előnye, hogy egyféle optimális fordulatszámon üzemelhet a motor, így erre lehet optimalizálni a teljesítményt és a károsanyag kibocsátást is, ami kisebb lesz mint egy dinamikusan hajtott motornak átlagban. Igaz ez? Mennyit számít ez, tudja valaki?