( VincentV | 2020. 10. 12., h – 22:11 )

A listaára annyi a gyártónál. De ahogy írja is, ezt az invertert megtalálod egy 11 éves Priusban is (P3), amikből kb. dunát lehet rekeszteni. Meg lennék lepve ha a töredékből ne tudna VP leemelni a saját polcáról egy IGBT modult bele (már abba a felébe amit nem tud javítani), vagy ne találnál az első Toyota bontóban. A merci meg hát merci, aki majmot tart ugye... Ennek ellenére azért úgy látom, hogy van bőven az ebayen 1500-2000 USD között ebből az inverterből, szóval ez se 2.5m nettó. Illetve annyi, ha megrendeled a gyártótól. Node egy Merciben mondjuk ha beüt egy motor vagy automata váltócsere 10 éves korában, akkor vajon a gyártóhoz mennél? Vajon milyen árat kapnál? Sanszos hogy ott is repkednének a milliók, és nem 1-essel kezdődne a számla. Másrészt meg lehetne azt mondani, hogy ez "csak" egy inverter, basszák meg, de ott sem mondjuk hogy ez "csak" egy váltócsere, dpf csere, hengerfejcsere, stb... Ráadásul itt a fél kezeden tudod megszámolni ezeket az anyagilag kockázatos alkatrészeket, ott meg....?

Szerintem az egész cikk is inkább azt támasztja alá (bár árnyaltan ugyan), hogy azért az marhára nem igaz, hogy itt aztán mindenért milliókat kell fizetni, és minden csak kompletten cserélhető. Ez az IGBT hiba meg az egész inverter ismertetése is csak elős ránézésre ijesztő, de még én is értettem az egészet, pedig nekem csak műszerész az alapszakmám és soha egy percet sem dolgoztam benne az elmúlt 2x évben (hobbi szinten azért valamennyire megmaradt, de minimálisan). Akkor mi van azzal aki ezzel/kel fekszik, illetve ebből él? Továbbra is tartom, hogy ez egy sokkal egyszerűbb dolog mint a mai belső égésű motorok, meg a hozzá kapcsolódó egyéb cullangok szervizelése. Kivételek persze mindig vannak, de ahogy ott is, úgy majd itt is megtanuljuk vevőként hogy mitől kell távol tartani magunkat, és miből lehet a szopóroller.