Az furcsa, hogy kifejezetten a range extenderre gondolsz/gondolnak. Ez a megoldás ugyanis nem arra való, hogy folyamatosan közlekedj vele. Ha eljön az a pont, amikor kell, az az említett 5% lesz, amikor "vészhelyzet" van, és kihúz a "szarból", erre jó, semmi másra, szemben a PHEV-el, amivel 1x évig is eljárhatsz 100%-ban benzin/dízel üzemben, a nélkül hogy bármilyen hátrányt szenvednél (hacsak nem anyagit). Szóval ilyenkor az autó visszafog mindent, lassan tudsz csak vele haladni, előzni nem igazán lehet, mert korlátozva van a teljesítmény, stb.. A robogómotor magas fordulatú sikító hangjáról meg ne is beszéljünk. Szóval a rex-es autók használóinál biztosan lehet tudni, hogy EV módban közlekednek, mert egyszerűen önszopatás mást tenni, illetve nem életszerű.
Szóval nem lehet hogy kevered kicsit, és mégis inkább a PHEV-ekről (plug-in hibrid) an szó? Csak mert azt írtad hogy "Ez persze nem hibrid". A hibrid viszont egy harmadik kategória, a PHEV pedig szintén nem hibrid, és jellemzően ezekkel van a fent említett gond (a cégautót használók leszarják magasról, és nem töltik, ebből adódóan ICE üzemben használják, mert nem ők fizetik az üzemanyagot).
Ez egyébként nem jelenti azt, hogy a PHEV ne lenne jó megoldás, hanem sajnos ismét arról van szó, hogy egy halom ostoba barom miatt azokat fogják megbélyegezni meg ellehetetleníteni, akik amúgy teljesen jól használják a PHEV rendszerű autójukat :(