A 200 kW (meg mostanra 300-450 sőt 500 kW) gyorstöltéssel az a gond, hogy a legtöbben nincsenek tisztába azzal, hogy ilyen villamos teljesítményt milyen vezetőkön lehet átvinni. Az 500 kW-tal az a legnagyobb probléma, hogy már enberi erővel nem lehet kényelmesen mozgatni a töltőkábelt, így speciális keringetett vízhűtéses kábelt fejlesztenek, hogy a vezető keresztmetszetét (így a súlyát és a fizikai méreteit) kezelhető méretűre csökkentsék.
Sőt, a legtöbben nem is gondolnak bele, hogy az ilyen gyorstöltéshez általában használt 900 Volt (!) feszültség (ráadásul ez DC, egyenáram, ami nem túl élet-barát) mennyire is halálos pontosan, és ezen a 900 Volton durván 560 Amper (!) áramerősség folyik, hogy az 500 kW a kocsiba kerüléjön óránként... A feszültséget érdemben csökkenteni nem lehet, mert azzal az áramerősség nőne, ami megintcsak vastagabb kábelt igényelne. A fesztültséget növelni sem igazán lehet, mert az meg a szigetelés vastagságát növelné. Ráadásul ha a töltési rendszer mondjuk 95% hatásfokú (nem tudom pontosan mennyi, de nyilván nem 100%), akkor elfűtünk ~25 kW-ot óránként (pontosabban ennyi meleggel kell valamit kezdeni...).
Ráadásult ezt a fantasztikus teljesítményt oda is kell juttatni valahogy a töltőpontra, és a jelenleg kiépített infrastuktúra erre teljesen alkalmatlan. Ugye egy átlag háztartás kap max. 220V 32A betápot (~7 kW), vagy 380V 3x16A betápot (~10.5 kW) jellemzően. Ezekre nem lehet villanyautó gyorstöltőt építeni... És ennél nagyságrendekkel többet a házakig/lakásokig kiépített villamos hálózaton nem lehet átvinni (2x mennységet sem, nem még a szükséges 10x mennyiséget). Tehát otthon marad a "lassú" töltés, a gyorstöltés pedig a kiépítés magas költsége miatt nyilván nem lesz igazán olcsó (majd, ha már piaci alapon megy rendesen, ahogy a benzinkút most).
Szóval ezek az többszáz kW teljesítményű tőltési lehetőségek elméletben nagyon jól hangzanak, de nem a véletlen műve, hogy a gyakorlatban, a közönség számára elérhető módon még a 250 kW-os verzió is igen ritka (sőt, itthon a 100 kW-os is, leginkább 50 és 22 kW-os van mindenfelé).
Az üzemanyag cellához meg csak annyit tennék hozzá, hogy a legnagyobb baj velük az adott fizikai méretből kivehető teljesítmény korlátja. Ezért kiséreletezik több érintett gyártó teherautókban vele, mert érdemben ott fér el olyan teljesítményű, ami ér is valamit. És akkor még a hidrogán tárolására szánt tartályok méretéről (helyigényéről) és ehhez kapcsolódó befogadó képességéről nem beszéltünk.