( zZsOlTi | 2020. 09. 03., cs – 08:22 )

"szerintem te meg nem autóztál jót egy jó sorhatos (3-5000ccm) szivo motorral és nem próbáltál 3 hengeres 999ccm turbos motort. élményben ég és föld a különbség. "

De mentem ilyennel, az élmény részét értem is, de ettől függetlenül a közlekedéshez kevesebb is elég és az autóipar nem az élményautózásra fejleszt néhány autóbuzi kedvéért, mások a prioritások. Én ezen nem sírok, hanem elfogadom.
Régen is 4 hengeres 1.4-es meg 1.6-os vagy max 2000ccm-es volt az _átlag_ szívó, 4 hengerrel. Ebből adták el a legtöbbet. Ma egy egy 1400-1600-as turbós motor többet tud (teljesítmény) mint bármelyik ilyen régi szívó. Egy 2000-es turbós meg teljesítményben és menetdinamikában tud anynit, mint régen egy 3000-es sorhat. Oké, más a hangja. De részterhelésen kevesebbet eszik, könyebb, kevesebb abyagból épül, stb. És ha egy ilyen kényelmesen mozgat egy családi sedant/kombit/egyterűt, vagy akár sportosabb modellt, akkor miért ne? Semmi nem indokolja a 6 hengert.