na, azért ez nem teljesen így van.
fixme, de a TDM rendszerek csak hívószámot vittek (visznek) át (kivéve, ahol speciális társközponti jelzésrendszer van).
Az IP alapú összekapcsolódásnál lehet hívószámot ÉS nevet is átvinni - de ezek külön mezőben utaznak, pl:
"hivó neve" <telefonszám@peer_ipcíme>
Próbáld ki, hogy VoIP szolgáltatónál lévő telefonszámodat felhívod Telekom "vezetékes" számról.
SMS: a szabvány lehetőséget ad numerikus feladó helyett alfanumerikus feladó megjelenítésére - amit viszont bizonyos szolgáltatók nem végződtetnek, hanem bannolnak. (pl T-Mobil)
A hazai távközlési törvény emlékeim szerint arról rendelkezik, hogy kimenő hívást csak úgy küldhetsz (saját hálózatból), hogy a hívószám valid és saját hálózatodból ered.
Tranzitált hívás esetén is jó, ha így van - ellenkező esetben - bár hosszas nyomozás után, de ki lehet deríteni honnan ered a hívás.
Ennek oka, hogy felderíthetők legyenek a segélyhívások, vicces bombariadók, telefonos zaklatás, etc.