( Raynes | 2020. 07. 04., szo – 17:30 )

Én is erre tippelek a topikindítónál. Nem az volt a baj, hogy helyi Outlook mappában ott a vírus, azzal online nem foglalkozna senki. Hanem hiába tagadja ő, vagy a user, valószínűleg megnyitogatták egyik-másik mellékletet, feltelepült emiatt valami szutyok csúnyaság a gépre, ami próbálgatna SMTP porton keresztül a háttérben spammelni, amit a szolgáltató érzékel, és a mailszerverük automatikusan x időre bannolja ilyenkor az IP-t. A jámbor user meg nem éri miért nem megy, mikor ő nem tett semmi rosszat. És a szolgáltatónak van igaza, pedig én mindig a kisember pártját szoktam fogni, de jelen esetben a laikus usernek is tudomásul kell vennie, hogy az internet olyan lett, mint a közúti közlekedés, mindenkinek van egyéni felelőssége, aki részt vesz benne, nem takarózhat olyannal, hogy bocs, ő technikai antitalentum, meg az ő gyomra nem veszi be ezeket a IT-s szakszavakat. Saját felelőssége, hogy azt a gépet, amiről netezik, tisztán tartsa, a többi internetező és helyi hálózatot használó user védelmében is. Persze, lehet ettől a pina.dll.bat meg porndialer.exe és mindenféle földi jóra kattintgatni, nem ütközik törvénybe, csak akkor a következményét is viselni kell. Addig levelezzen webes mail segítségével, és ezeket most nem kárörvendésből meg bántásból írom, hanem komolyan segítő szándékkal. Reméljük okul az illető az esetből, és legközelebb már nem fut bele ilyenbe.

Sajnos a Windows + Outlook + laikus felhasználó mindig olyan kombó, amivel csak rossz viccek indulnak, az ember már a kezdésből látja, ezeket kulcsszavakat olvasván, hogy nem lesz happy end a történet vége. Általában mint a részeg + kenyérpirító/hajszárító + fürdőkád kombó sem indul soha sikertörténetnek.