Sajnos olyan világban élünk, ahol a hivatkozás nélküli puszta állítások ilyen súlyú kérdésekben nem elegendőek. Még a tudományosan publikált adatokat is bőven górcső alá kell vetni, de amikor egy gyártó azt mondja, hogy 99% és emögött nincs értékelhető hivatkozás, azt nagyon szkeptikusan kell kezelni. Normális esetben az ilyen állításokért (évekig tartó vizsgálat után...) kemény pénzbírságot kapnának a cégek akik hantáznak. Most ehhez "kicsit" gyorsan történnek a dolgok, ezért is kell(ene) fokozottan ébernek lenni mindenkinek a beékező inputokkal kapcsolatban.
Szerintem ahogy feljebb is írtam pont nem a cégekre kéne bízni a metodikát, hanem standardizálni kellene a tesztelést és reális határokat meghúzni. Jelen állas szerint pl a repülés utáni teszt legalább 2-3 nap elteltével lenne érdekes (addigra lehet már megfelelő vírusszám a frissen fertőzöttben), ami logisztikailag nyilván kivitelezhetetlen. A légitársaságoktól szerintem leginkább az várható el, hogy a személyzetük rendszeres és precíz szűrését megoldják, már ezzel is jelentős lépést lehetne tenni. (az aktuális tervezet szerint pl egy regionális járatokon szolgáló légiutas-kísérőt aki 3-5 szektort is lerepül, egy nap akár 6-10x tesztelik? ezt még nagyon át kell gondolni...)