( oattila | 2020. 05. 07., cs – 17:42 )

"Magasabb sebességkorlátnál gyorsabban odaér a torlódáshoz, ahol meg kell állnia, unatkoznia, majd ismét elindulni."

Igen, ismert jelenség, csak ez azt feltételezi, hogy folyamatos a haladás (pl.: autópályán) és ha valaki elöl túl nagyot fékez, akkor dugó alakulhat ki mögötte.

Egy sávelhúzásnál is kialakulhat, ahol nincs vészfékezés, egyszerűen 130-ról 60-ra kell lassítani. Ameddig gyérebb a forgalom ez nem okoz torlódást, de ha tele van az autópálya itt is kilométeres dugó alakulhat ki.

Budapesten, meg nem a folyamatos haladás a jellemző, hanem minden második lámpánál meg kell állni. Ha eddig 50-re lehetett gyorsítani, ez után csak 30-ra, akkor logikus, hogy kevesebb jármű tud áthaladni ugyanazon a kereszteződésen vagy útszakaszon. Egy faluban ez nem okoz gondot, ha félóránként megy el egy jármű, de pesten ahol tömve vannak a sávok csak növekedni fog a torlódás.