( xclusiv | 2020. 05. 04., h – 17:52 )

A 4,7 millió/méter (gondolom nettó) árhoz azért hozzátenném, hogy Pesten is kapsz lakást 500e/m2 áron. És az nem csak sín, pártíz kilométerenként némi technikával.

Másrészt ha a 200-ra tervezik, mégis, minek? Olyan áruról beszélünk, ami hetekig jön Kínából hajón, vonatra pakolják valahol Görögországban, aztán valahogy átcsattog a Balkán, majd az itthoni 160 km-es szakaszon jelent vagy 40 perc különbséget a 100 és a 200 km/h különbsége. Kerekítési hiba. A személyforgalomban lenne értelme, de pont az egyetlen értelmezhető méretű déli városunkat kerüli el, mert... mert csak. Gondolom ennek semmi köze ahhoz, hogy ott nem a fideszre szavaztak...

Amúgy pár éve még máshol vitatkoztam össze vasútbuzikkal, amikor simicska - aki akkor még nemzeti nagyvállalkozó volt és nem oligarcha, a fideszes díszfaszok el is szörnyedtek ha meghallották az "o" word-öt - szóval amikor simicska fajlagosan annyiért újított fel 160-ra vasútvonalat a nagy lapaj Alföldön, amennyiért a franciák vadiúj TGV vonalat építetettek, keresztül az Alpokon ha jól emlékszek. Na akkor ők azt magyarázták, hogy az a bizber a drága, ami X sebesség fölött jó, szóval kb. kurvára mindegy, hogy 160-ra vagy 300-ra csinálod, egy valag pénzt mindenképp el kell rá verni. Nem tudom ez mennyire igaz, annak fényében hogy a sebesség is tök fölösleges, illetve a project soha a büdös életbe nem fog megtérülni...