( andrej_ | 2020. 04. 28., k – 19:18 )

Teljesen politika mentesen annyit szeretnék hozzátenni, hogy azért ez az ottlakók parkolása egy érdekes helyzet. Ezek az alapgondolataim, úgy, hogy autózom, illetve most járványilag mindenképp, amúgy soksok BKV/BKK is van/volt:

  • A 2500-3000 Ft közötti éves várakozási engedély (első autó) esetén egy finoman szólva is gáláns gesztus, de mindenképp integrálni kéne a gépjármű adóhoz (egyablakos kártyás fizetés, klikkelősen), és szóval emelhető lenne.
  • A fizetős övezetek kitolása nem volt rossz ötlet, azzal kéne azért még foglalkozni.
  • A rendelkezésre álló hely sokszor pazarlóan elosztott, még lépéseket sem tesznek, hogy az a plusz 1-2-3-4-5 hely rendelkezésre álljon parkolni, és ez nem a "P+R hordáknak", hanem az ott lakóknak lenne fontos, mert jellemzően overbooked a történet. Mondjuk az önkorinak se utolsó, hogy a 270-350Ft-os helyeken esetleg több zseton terem. Fizetős tárolási lehetőségből sincs annyi vagy az tényleg húzós éves szinten.
  • A behajtási díj vagy extrém parkolási ár (mondjuk óraindulási díj alapból 500pénz és erre jön rá az óradíj a kiemelten sűrű helyeken) és a parkolási időszak kitolása is segíthet. A villanyos zöldeknek pedig csak részleges ingyenesség, kedvezmény vagy előzetes éves díj fizetése után járna bármi. Áthajtani szintén éves vagy havi díjas alapon lehetne, erre az autópálya matricához hasonlóan lehetne rendszámolvasni.

A szuperzöld része tök jó, de most hogy mindenkit tömegközledésre tereltünk, nem ártana ha a hajléktalanhelyzet megoldás és a kapacitás bővítése öles léptekkel haladna. A 90-es évek végén a "párhuzamos járatokat" sikerült felszámolni vagy visszavágni, egy csomó gyorsjárattal, amik zseniálisak voltak a maguk nemében, kevés átszállás, a nagyobb helyeken álltak meg esatöbbi. Ehhez képest mára a hasonló irányban sokszoros átszállás és mégtöbb várakozás van, illetve a kapacitás front sem brillírozik, hiszen a párhuzamos járat nem csak simán párhuzamos volt, hanem extra kapacitást adott. (A fiatalok kedvéért, a mostani sima és E járatok között volt egy piros járatfajta is, bár talán GY jelűként még 1-2 helyen élnek ilyenek, a sima feketékkel nagyjából azonos vonalon, de jóval kevesebb megállóval.)