( gee | 2020. 04. 25., szo – 12:35 )

Arra nem figyeltél, hogy azt írtam, lehetne olyan szabály, hogy kötelező. Ugye onnan indult az egész, hogy nem örülünk annak, hogy közúton megy az áru vasút és hajók helyett.

Természetesen be kell szedni a szolgáltatás áraként annyi zsét, hogy ne legyen ráfizetéses. De ha kicsit messzebbről nézzük, és azt mondjuk, hogy a kamionok x%-át vonatra átterelve ennyivel javult a légminőség, zaj, szálló por, és a CO2 kibocsátás, esetleg a dugók, akkor még olyan megoldást is el tudnék képzelni, hogy akár ingyen is átvinni a teherautókat az országon. A kérdés az, mi kerül többe: vonatoztatni a kamionokat, vagy engedni őket közlekedni, és máshol elköltve a pénzt csökkenteni ugyanezeket a dolgokat.

És nem, nem gondolom azt, hogy ez meg fog történni, nem gondolom azt, hogy bármelyik párt által összehozott kormány eléggé komolyan végiggondolná a lehetőségeket és a bevétel maximalizálás helyett esetleg hajlandó lenne költeni ilyesmire.

Mondhattam volna azt is, hogy hoppá, mennyivel javulna Budapest légminősége, ha kitiltanák az összes belsőégésű motorral hajtott autót, teherautót, buszt viszont ingyen használható önvezető elektromos taxik és buszok vennék át a személyszállítás szerepét. Utópiának jó. Realitása nincs (most. Lehet, hogy majd egyszer lesz)