+1. Mi kari szinten (felsőoktatás) évek óta csináljuk a távoktatást, mint műfajt, de ha jól akarod csinálni, akkor nagyon más módszertan kell hozzá, mint a szokásos tantermi oktatáshoz. Mostanra valami hibrid rendszerben gondolkozunk, azoknál a kurzusoknál, ahol van kész távos tananyag, a nappalis hallgatókat is megpróbáljuk a távoktatási rendszerbe becsatornázni (külső fél üzemelteti, mi tartalmat szolgáltatunk), amelyiknél nincs, ott hallgatószámtól (mert ugye 3-tól 600 fős kurzusig minden van) és a tényleges kurzustól (középiskolában: egy történelmet egész más módszertannal kell oktatni, mint egy matematikát) függően a youtube livestream-től a Skype-on jelentkezzen be az a három hallgatóig minden is szóba jöhet, az értékelésre pedig próbálunk átállni beadandókra és online tesztekre.
Középiskolában ahol ez jót tehet a rendszernek, hogy a számonkérés módján kénytelenek lesznek változtatni a tanárok, a lexikális tudás helyett a gondolkodás, kutató munka stb.-t tudják csak érdemben értékelni (ha a standard dolgozatot kirakod nekik, hogy akkor ezt otthon bármikor csináld meg, a teszt mellett nyitva lesz egy másik ablak a Facebook chattel, és véletlenül mindenkinek max pontos lesz a dolgozata :) ).
[btw: a Play store-os "online oktatás" appokkal óvatosan, Wuhanban a diákok elkezdtek 1-es értékelést adni a használt appnak, úgyhogy a hirtelen zuhanó minősítés miatt a Google levette a Store-ról :D]
BlackY