"Próbálták vele megértetni, hogy nem lehet úgy autót vezetni sem, hogy nem értesz hozzá, nem ment."
Az autóknál is vannak szintek. Az egyszerű tulaj annyira ér a kocsikhoz, hogy használni tudja, de lassan már egy égőcserét is csak szerviz tud elvégezni. A motorvezérlő szoftver frissítését nem a használók szokták végezni. Ráadásul ez típus függő a VW szerelő vagy szerviz nem fogja a Kia firmware-t lecserélni és fordítva is.
Manapság már egy házban is sok eszköz lehet (okos termosztát, okos riasztó, okos porszívó, okos akármi), amelyeket nem csak használni kellene, hanem nyomon követni melyiknek mikor jelenik meg javított szoftvere az hogyan kell az eszközre frissíteni, stb. Itt már nem olyan egyszerű, hogy a monitoron megjelenik az ablak, hogy "frissítés elérhető, kattintson ide".
Talán majd valamikor kialakul egy szabványos rendszer, ahol nyilván lehet tartani, hogy milyen okos villanyégő van a hálózaton és annak megjelent-e újabb szoftvere és ezen a szabványos rendszeren keresztül le lehet tölteni a javított változatot és feltelepíteni. Most ahány gyártó annyi egyedi megoldás és persze minden gyártó oldalán keresgetni kell, hogy a kiadott sw illik-e a típuson belüli adott változatra (EU vagy UK riasztó rendszerek el szoktak térni, vagy ugyan az a típus router-ből épp v2.0 vagy v3.0 hw változatú vagy a gyári szám XXXZZ-vel kezdődik akkor ez kell rá, de ha XXXZY-al akkor meg nem vagy másik, stb.)