Sokan biztos levonják a tanulságot, hogy hiba csak elektronikus rendszerekre támaszkodni, és hogy bizony ilyen nem fordulhatott volna elő, mert a papír nem merül le.
Pedig a probléma nem azzal van, hogy használjuk a technológiát, hanem hogy rosszul. És nem azt mondom, hogy a cikk írójának nem ártott volna figyelni arra, hogy a mobilja ne merüljön le, de ha belegondolunk nem lehet őt hibáztatni.
Ugyanis a probléma onnan ered, hogy még mindig ott tartunk, hogy nem azért vagy jogosult az utazásra, mert megvetted a jegyet, hanem mert képes vagy azt bemutatni egy ellenőrnek. Ez a papíros rendszernél még érthető is volt, egy online jegyrendszernél viszont szégyen, hogy csak a telefonod az egyetlen eszköz, amivel tudod igazolni a vásárlást.
Ideális esetben egy ilyen rendszerre személyed igazolásával regisztrálsz, és ha a telefonod lemerül, a személyed igazolásával az ellenőr tudja a saját kis telefonján is meggyőződhet arról, hogy te bizony megfizetted az utazás árát. De hogy ez miért nem alap?