( hajbazer | 2019. 10. 12., szo – 12:58 )

Én sem gondolom makulátlannak az alternatívákat, nem is ezért említettem őket. A vasúti pályák építésekor is nyilván ki kell vágni egy csomó fát és alapjaiban átrendezni a környező terepet. Azonban mindkét alternatívára igaz, hogy a szükséges energia megtermelhető tisztább forrásból. Mondjuk nukleáris energiából. Míg a repülőknél jelenleg még mindig csak az olajpöfékelés az egyetlen mód a meghajtásra. Ha pedig ezt leszámítjuk és olajpöfékeléssel hajózunk, akkor is, egy 17 napos hajóút harmadannyi károsanyag-kibocsátással jár, mint a röpködés.

Ha holnaptól betiltanánk a polgári repülést, a "semmire nincs időm" menedzserbeteg fontosemberek találnának maguknak alternatívát. Mondjuk, csak akkor mennének ki az óceánon túlra, ha feltétlenül szükséges és akkor szépen rááldoznák azt a 17 napot. Közben meg intéznék a fontosabbnál fontsabb ügyeiket, a hajóról, Internet segítségével. Emellett, lehetőség nyílna valódi verseny kiéleződésére a közlekedésiparban és előbb-utóbb életképes megvalósítások is megjelennének, akár óceánokat átívelő hyperloop, vagy tengeralatti mágnesvasutak formájában. Helyette viszont jelenleg van néhány velejéig romlott, környezetszennyező, versenyellenes légitársaság-kartell, akik nap mint nap basszák szét egyre jobban a légkört, mindezt pedig a kényelmes seggű "semmire nincs időm" menedzserbeteg fontosemberek finanszírozzák.