( gee | 2019. 10. 05., szo – 00:45 )

> baromi jo a tomegkozlekedes Bp-en belul

Azon gondolkodom vajon ugyanarról a városról beszélünk-e.

Az a helyzet, hogy 1) a jót könnyű megszokni, 2) az ember mindig mindennél többet, jobbat akar.

Olyan ez, mint amikor a topmodell férje a haverokkal a kocsmában húzza a száját, hogy hát bakker, estére a nylon harisnyában úgy bebüdösödik a lába! Meg bakker, nyitott szájjal rágja a rágót. Meg a múltkor is mondtam egy viccet, és nem értékelte.

A többiek, akiknek meg átlagos nő a felesége azt látják, hogy egy bombázóval él.

Budapesten élve nem látod, hogy a budapesti tömegközlekedés mennyire jó.

Nagyon sok nagyváros van, ahol lényegesen rosszabb a tömegközlekedés. Meg vannak más városok, ahol meg jobb. De jellemzően az összes külföldi ismerősöm Budapesten járva kiemelte többek között azt is, hogy milyen jó a tömegközlekedés.

> Aki agglomeraciobol jar, annak viszont kell a parkolohely, mert se a tomegkozlekes, se a P+R helyzet nem az igazi.

Aha, és akkor miért tőlem tagadod meg az autót, és miért nem a normális P+R kiépítését szorgalmazod?

Vagy a normális agglomerációs tömegközlekedést.

Pl. Én London agglomerációjában lakom. Kb. senki nem ül reggel autóba, hogy aztán Londonban valahol leparkolja. Senki nem ül autóba, hogy aztán valami P+R parkolóban hagyja* Mindenki vonatra száll és vonattal megy be a városba.

*: azt viszont csinálják az emberek, hogy autóval elmennek a saját falu/város vasútállomásához, és az ottani parkolóban teszik le az autót. De ezeket nem P+R parkolónak hívják. Pedig a fogalmat ismerik, Oxford közelében láttam P+R parkolókhoz vezető táblákat.