( fezo | 2019. 09. 20., p – 22:03 )

Bármit veszel mindig, legyen szemed előtt a következő amerikai mondás:
"No replacement for displacement"

A gyári fogyasztási adatokat szorozd be 1,5-2-vel. Egyes down sized, 1-1,2 literes 3 hengeresek többet fogyasztanak mint egy normális 1,8-2 literes motor.
Tavaly mentem egy Ford Ecosport? nevű csodával. Fogyasztás autópályán 130-140-es tempónál több mint 9 liter. Ilyenkor aztán jönnek az okosok és elmagyarázzák miért jobb ez, mint egy nyomatékos dízel, ami elmegy 5-5,5 literrel.

Nem a turbó romlik el a mai motorokban, hanem a részecskeszűrő, kettős tömegű (ez már a benzinesekben is van), EGR szelep. Nekem volt turbós benzinesem (Fiat TJet) 160 ezer km után sem volt gond a motorral, nem fogyasztott olajat, turbó nem fütyült. Persze ehhez hozzájárult az is, hogy nem dőltem be a gyári 30 ezres olajcsere periódusnak, hanem szokás szerint 15 ezrenként cseréltem. Ez a motor van az uj Tipoban is, benézhetsz a Fiathoz is ha új autó kell, nekem anno a Linea egy kellemes meglepetés volt, pár dologtól eltekintve (gyatra fényezés, toronycsapágy). Persze azóta az új Tipo ára a Linea árának majdnem a duplája lett.

Nem vagyok az új autó híve, kevesebb pénzért kapsz jó állapotban lévő, jól felszerelt, megkímélt használt Ceed-et, Hyundai-t, Focus-t Mondeo-t, Exeo-t. Ha több pénzed van, már nézelődhetsz Octavia, Superb, Golf, Passat, Avensis esetleg Accord után is. A felsoroltak mindenikének van kombi változata is (szerintem a kombinál jobb autó nem létezik). Franciákat kizárnám, a Mazda meg lutri a rozsda miatt. A többi exotikus modellt és luxusmárkát hanyagolnám.