( zeller | 2019. 09. 11., sze – 11:46 )

Te írtad, hogy kicsi erőművek kellenek a villamosenergia-igény kielégítéséhez, de egy molyfing méretű, elsődlegesen nem energiatermelésre létesített erőművön kívül nem tudtál példát hozni arra, hogy mit javasolsz, ami az elvárásokat teljesíti. Explicit kérdésre explicit választ kérek, nem mellédumát, általános "lehet ezt is meg azt is meg amazt is...".

De nézzük a listádat, ami szépen összemossa a fűtési célú energiatermelést (hő) a villamosenergia támával, amiről most szó van. A fűtéshez kapcsolódó dolgokat tegyük félre, nézzük, mi marad: nap, szél, kevés (nagyon-nagyon kevés) vízerőmű, biomassza: nagyságrend, rendelkezésre állás illetve energiasűrűség problémájával szembesülünk mindegyik esetében, persze együttesen tudnak valamilyen alaperőművi-jellegű termelést (rakd meg gyorsan a kazánt, mert gyön a borulat, oszt' nem fog termelni a napelem), de nagyságrendi problémák attól még bőven vannak - ráadásul a biomassza-alapú erőmű kéménye ha tetszik, ha nem, nem csak széndioxidot meg vízpárát pöfékel, illetve a kazánból kijövő hamuval is kezdeni kell valamit - plusz a tűzre valót is meg kell termelni, össze kell gyűjteni/szállítani - és máris rohadtul nem akkora az ökológiai lábnyoma, mint amennyire zöldnek szeretnétek beállítani.
Közlekedés... A könnyebb autó - kevesebb energia részben igaz, a döntő többségük még nem elektromos - annak mondjuk érdemes lenne utánaszámolnod, hogy ha nagyságrendileg megugrana az elektromos hajtással megtett távolság, akkor az hogyan hatna a villamosnenergia iránti igényre? Az autónak szerinted alternatívája a roller - az emberek döntő többsége szerint meg nem - próbáltál már rollerrel esőben bevásárolni menni? Vagy mondjuk elutazni 20-30-50 vagy akár 200km-re?
A leggyönyörűbb baromságod meg: "nem muszáj a MÁV-nak 80t szocialista V43-mal menni, 40t kocsikkal, vannak könnyebb vonatok is" - Igen, lehetne mindenütt Taurus, meg ahhoz mért jóval nagyobb össztömegű szerelvények (tehervonatokról beszélek). Ja, a mozdony tömege nem véletlenül akkora böhöm nagy: ahhoz, hogy a vonóerőt át tudja vinni a sínre, ahhoz tapadás kell, amihez meg tömegre van szükség ugye...