A kód minősége független a nyelvtől (sőt, alacsonyabb szintű nyelvekben könnyebb hibázni):
Bár az Európai Unió Repülésbiztonsági Hivatala (EASA) már két éve figyelmeztetést adott ki emiatt, vannak olyan [Airbus] A350 modellek, amelyet mind a mai napig 149 óránként muszáj újraindítani egy régóta ismert szoftverhiba miatt. Az EASA mától érvényes, frissített direktívája szerint a hivatal azért tartja szükségesnek ezen A350-esek szoftverrendszerének rendszeres ki- és bekapcsolását, hogy
“megelőzzék bizonyos repülési rendszerek és funkciók teljes vagy részleges elvesztését”.2015-ben a 787 Dreamlinerek szoftvereiben történt memóriatúlcsordulás, ami miatt a repülő generátorai egyszerűen kikapcsoltak 248 napnyi folyamatos bekapcsolt állapot után.
On June 4, 1996 an unmanned Ariane 5 rocket launched by the European Space Agency exploded just forty seconds after its lift-off from Kourou, French Guiana. The rocket was on its first voyage, after a decade of development costing $7 billion. The destroyed rocket and its cargo were valued at $500 million. A board of inquiry investigated the causes of the explosion and in two weeks issued a report. It turned out that the cause of the failure was a software error in the inertial reference system. Specifically a 64 bit floating point number relating to the horizontal velocity of the rocket with respect to the platform was converted to a 16 bit signed integer. The number was larger than 32,767, the largest integer storeable in a 16 bit signed integer, and thus the conversion failed.